קורס צילום למתחילים בירושלים – פוקוס, המרכז ללימודי צילום

בית » בלוג צילום » בלוג » קורס צילום למתחילים בירושלים – פוקוס, המרכז ללימודי צילום

קורס צילום בירושלים.

ירושלים – כמה מילים כבר נכתבו עליה, כמה אנשים כמהים לה. עיר שמזמינה לצלם אותה כי היא מרתקת ומלאה – באנשים שונים ותרבויות שונות, ארכיטקטורה ישנה וחדשה, היסטוריה, טבע, חול וקדושה. העיר היא כמו מגרש משחקים לצלמים, כי משהו תמיד קורה בה. כך ירושלים היא המקום המושלם ללמוד בו קורס צילום למתחילים – תרגול אור וצל על אבני הבניינים, קומפוזיציה במבני העיר העתיקה, פורטרטים לרוב וגם אפשרויות בשפע לצילום טבע. בואו נדבר על צילום מקצועי בירושלים, ותחילה נכיר כמה מקומות מיוחדים לצילום, מוכרים יותר ופחות –

טחנת הרוח במשכנות שאננים וימין משה.

שכונת ימין משה היא אחת השכונות הראשונות שנבנו מחוץ לחומות. כיום מדובר על שכונה של בתי אבן פרטיים בהם משובצים גנים ירוקים, עצים ופרחים. בשכונה ישנו פארק, ממנו ניתן לצלם נוף מרהיב של חומות העיר העתיקה הנמצאת ממולו. לצד השכונה נמצאת משכנות שאננים, בה תזכו להזדמנות לצלם מבנה שאינו שכיח במחוזותינו – טחנת רוח. בשנותיה הראשונות סיפקה התחנה קמח לשכונות סביבה. כיום היא מתחם תיירותי.

המרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה.

בשכונת ממילא, נצא מרחוב המלך דוד לסמטה צדדית קטנה, ותוך רגע אחד נגיע לעולם אחר – מרוקו. הסמטה נפתחת לחצר מרוצפת, בה מזרקות וערוגות פרחים, והכל מחופה באבני פסיפס צבעוניות. בחצר מצוי בית עתיק ובמרכזו דלת עץ ענקית ומרשימה, חרוטה ביד אומן בגילוף עץ בסגנון מרוקאי. הבנין הוא המרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, עדות חיה לתושבי שכונת המוגרבית שחיו שם בעבר, ומספק הזדמנויות צילום מקצועי מרתקות לאוהבי אדריכלות ומבנים אורינטליים. בתוך הבניין מוצגות עבודות מרהיבות של אמנים מרוקאיים ממרקש, ושחזורים הסטוריים של בית כנסת, כלי קודש ועוד.
מי שרוצה לקבל עוד טעימה, מוזמן לצאת מהחצר אל רחוב המערבים. שם תוכלו לצלם בתים היסטוריים מתחילת המאה העשרים בהם התגוררה העלייה מארצות המגרב, וגם להכיר גלריה מרתקת לאמנות ירושלמית עכשוית בשם "המפעל", הנמצאת באותו הרחוב.

גן המפלצת בקרית יובל.

לא כל יום יוצא לכם לצלם מפלצת!  בקרית יובל, בדרך לעין כרם, תזכו להזדמנות מפתיעה לצלם מפלצת אמיתית עשויה בטון צבוע בלבן ושחור, כמו פרה גדולה. מפיה של המפלצת יורדות 3 לשונות-מגלשות אדומות, עליהן גולשים בכיף כל ילדי הסביבה. את המפלצת, אותה מכיר כל ירושלמי, יצרה בשנות ה-70 האמנית הצרפתי ניקי דה סן פאל, והיא מייצגת הזדמנות פז לצלם אמנות מודרנית, במיקום מפתיע, בין העצים ושכונות השיכונים.

 

עין כרם.

שום מאמר על צילום בירושלים לא יהיה שלם בלי עין כרם. השכונה מנותקת מהרצף העירוני, וטיול בה מרגיש כמו ביקור באזורים כפריים באיטליה או צרפת – בתים ומגדלי כנסיות החבויים בתוך נוף הררי ירוק של עצי זית וכרמים, טרסות ומעיינות. זהו נוף מעודן ורומנטי הנותן תחושה שונה משאר העיר. אם מגיעים מוקדם בבוקר, כדאי להגיע מכיוון הר הרצל ובאיזור צומת אורה אפשר לעצור ולהביט בתצפית לכיוון עין כרם – בימי חורף, נוכל לצלם את צריחי הכנסיות הטובלים בתוך אגם של עננים. בעין כרם עצמה כדאי לחנות ליד מעיין מרים ולהסתובב בכפר, לחוות את הרוגע שמציע המקום, ולצלם בנינוחות כפר ירושלמי.

נחלאות ושוק מחנה יהודה.

נחלאות הוא כינוי כללי לכשלושים שכונות ותיקות שחוברו יחד ונמצאות בלב העיר. רובן נבנו בסוף המאה ה-19 יחד עם היציאה מן חומות העיר העתיקה. לכל שכונה היה צביון משלה וכל אחת אכלסה עדה אחרת, ולכן נראה מגוון מוצאים ועדות. בנחלאות לא חסרים נושאי לצלם – זקנה חוזרת עם סלים מהשוק, סטודנטים יושבים לעשן בגינת התות, בורות מים עתיקים, עץ אקליפטוס ענק. מומלץ להסתובב בין הסמטאות הציוריות ובתי הכנסת ולספוג את האווירה המיוחדת של השכונה הזו. מול נחלאות נמצא שוק מחנה יהודה, השוק הגדול והתוסס בעיר, אם לא בכל הארץ. זו חוויה להסתובב ולצלם בשוק, שמלא בצבעים וטעמים, והמון אנשים ממגוון מוצאים, כולם מוכרים וקונים. אם תגיעו בלילה לשוק תראו שהוא שינה את אופיו, וכעת אתם יכולים לצלם ברים אפלוליים לצד הבסטות הריקות.

מגדל דוד.

מגדל דוד הוא מצודה היסטורית מימי הביניים הממוקמת ליד שער יפו, שער הכניסה ההיסטורי לעיר העתיקה. בתוך המצודה נמצא מוזיאון המציג את סיפורה של ירושלים ואירועים בולטים בתולדותיה. בחצר המגדל נצלם שרידים ארכיאולוגים המהווים עדות לתהפוכות השונות שעברו על העיר בזמן קיומה, וגם כדאי לנצל את ההזדמנות ולצלם תצלומי תצפית מרהיבים של העיר העתיקה ואל העיר החדשה, ששתיהן נשקפות מהמגדל. חווית צילום מיוחדת יכולה להיות גם בשעות הדמדומים או הערב, זמן בו הכל מחשיך ואבני המגדל עוטות מראה דרמטי. במקום מתקיימים גם אירועי לילה רבים, בהם מוקרנים אימג'ים ויזואלים שונים על קירות האבן. לפני הגעה שווה לבדוק אם צפוי אירוע באותו יום.

העיר העתיקה.

ממגדל דוד ניתן כמובן להמשיך לשער יפו, דרך השוק הנוצרי אל הכותל והרובע היהודי. העיר העתיקה של ירושלים מתחדשת תמיד, וכל יום שונה בה – בגלל חגים ואירועים שמשנים את אוכלוסיית המקום, תיירות, פסטיבלים וכדומה. כאשר המוקדים החשובים לשלושת הדתות המרכזיות נמצאות באותו איזור קטן, אתה יודע שתמיד ימצא משהו מעניין לצלם. אז בעצם רק צריך להתמקד ולחשוב מה מתחשק לי לצלם היום? ובהתאם לכך לבחור את הרובע הרלוונטי והשעה המתאימה. לא נפרט כאן מקומות ספציפיים כי העיר העתיקה שווה סיור שלם בפני עצמה.

קראתם ונשמע לכם מעניין? יש לנו עוד הרבה מה לספר. מדגדגות לכם האצבעות ואתם רוצים להתחיל לצלם? אנחנו מזמינים אתכם אלינו לקורס צילום מתחילים של פוקוס בירושלים. אנחנו מלמדים צילום באהבה כבר 15 שנים, ואוהבים במיוחד להעביר את הקורס בירושלים, בגלל האווירה המיוחדת, אפשרויות הצילום המגוונות, וגם האנשים המגוונים שמגיעים ללמוד. אצלנו תלמדו מהמורים הטובים ביותר, צלמים מומחים בתחומם שיקחו אתכם לשלב הבא. בואו לקבל זווית ראיה חדשה על העיר, דרך עיני הצילום.

פוסטים אחרונים