הכנה לקורס צילום למתחילים

בית » בלוג צילום » בלוג » הכנה לקורס צילום למתחילים

 

הכנה לקורס צילום למתחילים – כל מה שרציתם לדעת במדריך צילום למתחילים אחד.

 

רצינו לכתוב מדריך צילום למתחילים, אבל אם נחשוב על זה רגע, "צלמים מתחילים", זו אולי ההגדרה הרחבה ביותר שיש בתחום הצילום.

האם צלמים מתחילים הם בהכרח צלמים בעלי מצלמה מקצועית משוכללת עם מעט ידע מקצועי, או כל חובב צילום בעל סמארטפון איכותי. 

צילום הפך מזמן לחלק אינטגרלי מהתרבות שלנו, עם ריבוי הסמארטפונים בעלי מצלמות מרשימות כולנו הפכנו לצלמים. מצד אחד הסמארטפונים וזמינות המצלמה מאפשרת לנו לתעד את הרגעים החשובים בחיים בקלות ומצד שני נראה שלמדנו להסתפק בצילום בינוני וזמין. חלקנו כמובן לא, אנחנו רוצים לדעת יותר, יש לנו את הצורך התמידי להוציא תמונה מדהימה, כזו שאנחנו נוכל להסתכל ולומר וואו, אני גאה בזה. כדיי להתחיל ולהגיע לתוצאות כמו שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים ללמוד את הבסיס, את היסודות הקריטיים שבונים צלם מקצועי.

את המדריך המלא לצילום למתחילים הכנו לכם מתוך הידיעה שמספיק שתפנימו את מה שנכתב כאן וכבר תראו תוצאות טובות יותר באופן משמעותי. זה מה שחשוב לכם לדעת וליישם כדיי שתוכלו לשפר את התמונות שלכם מעכשיו, עוד לפני קורס צילום למתחילים.

הכנה לקורס צילום למתחילים

אם אתם מחזיקים את המצלמה כמו תיירים אתם כבר טועים, חשוב להחזיק את המצלמה נכון.

המצלמות המקצועיות נוטות להיות כבדות וכשאתם שמים את הרצועה עם המצלמה שלכם על הצוואר אתם כבר מבטיחים לעצמכם בעיות עומס משקל בצוואר וקושי לצלם לאורך זמן. החזיקו את המצלמה על הכתף עם העדשה עומדת לצד הגוף ולא מצביעה החוצה, כך תשמרו על העדשה ובכל רגע נתון תוכלו להרים את המצלמה ולצלם. דרך נוספת לאחיזה נכונה היא בעזרת רצועה שמחזיקה את המצלמה באופן אלכסוני על הגוף, היא מחלקת את המשקל באופן נכון. אחת החברות הפופלריות שמייצרות את הרצועה הזו היא Black Rapid, זו חברה מומלצת ומוכרת ושם תוכלו למצוא רצועות מעולות מסוג זה. בנוסף לאחיזה הנכונה הרצועה מתחברת למצלמה בעזרת קליפ שמאפשר להזיז את המצלמה בקלות מבלי להזיז את הרצועה. חנויות צילום מתמחות מוכרות את הרצועות של Black Rapid פה בארץ, כך שתוכלו למצוא בקלות באתרים הבאים:

https://bit.ly/2PgezSr

https://bit.ly/2RIGMhP

https://bit.ly/2zx0qFN

איך מגנים על העדשות בזמן צילום.

בתוך התיק העדשה מכוסה אבל מה קורה כשאנחנו יוצאים לצלם? דווקא אז העדשה (במקרים רבים החלק היקר והרגיש ביותר במצלמה) לא מוגנת.
רבים יגידו לכם להשתמש במגן קרינה על העדשה אבל חשוב שתדעו פילטר UV  יכול לגרום לאור לחזור חזרה לסנסורים וליצור צל . פילטר איכותי שלא יוצר את הבעיה הזו יקר ואם יש הרבה עדשות המצריכות הרבה פילטרים איכותיים זה הופך להיות עסק יקר מאוד ובמהרה. עם זאת אנחנו ממליצים על פילטר UV  לעדשות, בייחוד למתחילים המצלמים בתנאי שטח, אפילו אם תבחרו בפילטר הזול יותר.

דרך אחרת להגן על העדשה היא בעזרת מגן שמש לעדשה, המטרה כאן היא להגן על העדשה מאור, אם אור חזק מגיע מהצד לדוגמה אם אין מגן שמש זה יכול לעשות צל או תמונה עם חשיפה גדולה מדיי של שמש. המגן שמש מגן גם על העדשה מפני מכות קטנות. בנוסף מגן השמש מונע מאיתנו לגעת בעדשה עם האצבעות, שזה בונוס נפלא נוסף.

איך לשמור על יציבות בצילום

הכנה לקורס צילום למתחילים
הכנה לקורס צילום למתחילים

הבסיס, הוא קודם כל אחיזה נכונה של המצלמה, רצוי להשאיר את המרפקים קרובים לגוף כדיי למנוע תנועתיות מוגברת שתזיז את המצלמה בזמן צילום. טיפ שני וחשוב זה העוצמה שבה לוחצים על כפתור הצילום, זו טעות נפוצה, אנחנו רואים את זה כל הזמן בקורס צילום למתחילים אצלנו בביה"ס לצילום, צלמים מתחילים לוחצים בחוזקה על הכפתור צילום (בייחוד אלו שיש להם שני שלבי לחיצה, פוקוס ואז צילום) וכך מזיזים את המצלמה ופוגעים ביציבות. לחצו על הכפתור בעדינות.

בשמירה על יציבות בצילום בגובה נמוך נחזיק את המצלמה באחיזה שמדמה אחיזת רובה, כן זה מחזיר את חלקנו לימי הצבא, אבל האחיזה היציבה ביותר כשאנחנו על הקרקע זה כאשר אנו נתמכים בברכיים ואוחזים את המצלמה בשתי ידיים.

במידה ולא מצליחים לשמור על יציבות והתמונות לא יוצאות כמו שאנחנו רוצים, אפשר להשתמש בעזרים בסביבה שלנו להעמיד את המצלמה וליצור יציבות עבורנו לצלם את התמונה המושלמת. אפשר ומומלץ כמובן להיעזר בחצובה מקצועית שתיצור עבורנו יציבות מוחלטת.

עוד על סדנת צילום בסמארטפון

הכירו את המצבים השונים במצלמה שלכם

P (מצב אוטומטי) – מצב אוטומטי לחלוטין, לרוב, חובבי צילום לא יעדיפו את האופציה הזו ולא בשבילה רכשו מצלמה מקצועית.

Scene Mode – אמנם גם מצב זה הוא אוטומטי, עדיין הוא מאפשר לנו ללמוד על ההתאמות שהמצלמה עושה למצבים שונים. כלומר אם נקבע שאנו מצלמים עכשיו טבע, נוכל לראות במצלמה מהם הפונקציות שנבחרו ע"י ההתאמה האוטומטית של המצלמה למצב צילום טבע. ל- Scene Mode מצבים נוספים כגון צילום לילה, צילום פורטרט וצילום ספורט בתנועה, למרות שזה משתנה ממצלמה למצלמה.

Aperture priority  (צמצם)

הכנה לקורס צילום למתחילים

אופציה פופולרית במיוחד בקרב צלמים מקצועיים רבים. מה שזה אומר בעצם זה שאתה כצלם תשלוט על חשיפת האור בעזרת בחירת הפתיחה של הצמצם והמצלמה תבחר את מהירות התריס (מהירות סגר) . ההשפעה על מהירות התריס בצילום משמעותית. הצמצם משמש לנו ככלי שליטה על כמות האור שנכנס לעדשה. תוכלו לבדוק לגביי המצלמה שלכם ואיך ניתן לכוון אותה כך שהיא תהיה על Aperture Priority  גם אצלכם.
אז מהו בעצם הצמצם?

הצמצם הוא מען טבעת שנפתחת ונסגרת ושולטת בכמות האור שנכנס.  כלל פתיחת הצמצם קטנה יותר כך גם פחות אובייקטים יהיו בפוקוס, לעומת פתיחת צמצם רחבה תכניס יותר אובייקטים לפוקוס ותכניס יותר אור. במילים אחרות (ומקצועיות יותר) לפני הצילום הצמצם יהיה פתוח כדיי שנוכל לראות דרך העדשה ולהתמקד, במהלך הצילום הצמצם יסגר בהתאם להגדרות שהגדרתם.

נשתמש בצמצם פתוח לצילום עם עומק שדה רדוד, למשל פורטרטים. עומק שדה בעצם מבודד את האובייקט שלנו מסביבתו, מה שלפניו ומה שאחוריו. עומק שדה במילים אחרות מסמם את תחום המרחק מסביב למוקד הצילום.

לעומת זאת נשתמש בצמצם סגור בצילומים בעלי עומק שדה עמוק, לצילומי מאקרו ועוד.

הכנה לקורס צילום למתחילים

Shutter Priority  (מהירות תריס) 

מהירות התריס קובעת את משך החשיפה, כשהיתרון הגדול ביותר בשליטה על מהירות התריס הוא היכולת לצלם תנועה, ממש להקפיא רגע.  במקום מואר מאוד, כמו למשל בחוץ בשמש הישראלית, נרצה שמהירות התריס תהיה מהירה יותר, כדיי להגביל את כמו החשיפה. לעומת זאת באזור חשוך יותר נרצה את מהירות התריס איטית יותר. כאשר אתם בוחרים בצילום עם הפונקציה הזו, המצלמה תתאים עבורכם את קוטר הצמצם.

Full Manual (צילום ידני)

התוכנית לאמיצים בלבד, בתוכנית הידנית אתם שולטים בהכל, במהירות התריס וקוטר הצמצם. אמנם אופציה זו תתן לכם כמה שיותר שליטה על איך התמונה תצא, ללא ספק כדיי להוציא את המיטב מצילום ידני, צריך ללמוד וכמובן להתאמן. 

מעניין אתכם לימודי צילום
פוקוס – המרכז ללימודי צילום מזמינים אתכם לקרוא עוד בעמוד קורס מתחילים שלנו. 
נתראה בפוסט הבא. 

פוסטים אחרונים