איך מצלמים תמונות מקצועיות? קורס צילום למתקדמים בפוקוס

בית » בלוג צילום » בלוג » איך מצלמים תמונות מקצועיות? קורס צילום למתקדמים בפוקוס

 

4 טיפים לצילום תמונות מקצועיות / איך מצלמים תמונות מקצועיות?.

שאלה נפוצה שחוזרת אצל הסטודנטים שלנו, מתחילים ומתקדמים כאחד היא "איך אהפוך את התמונות שלי למקצועיות יותר"? אנחנו חיים בעולם של צילום ומוקפים מסביבנו בתמונות מקצועיות ומוקפדות, אז באופן אוטומטי אנחנו נוטים להשוות את התמונות שלנו לתמונה במגזין או באתר מקצועי. אם אנחנו באמת מתעניינים בצילום ושואפים להשתפר, תמיד נחשוב איך אפשר לקרב את רמת התמונות שלנו לזו שרואים במגזין. שאלה זו עולה אצלנו גם כאשר אנחנו מתחילים לשלב צילום בפן המקצועי יותר, למשל דרך תמונות לדף עסקי, אתר או תמונות מוצר. התשובה האינסטנקטיבית שלנו היא – להמשיך ללמוד ולהתמקצע, דרך קורס צילום מקצועי. במאמר זה נסביר בדיוק למה, וגם נשתף איתכם כמה טיפים ישקחו אתכם לשלב הבא. אז בואו נתחיל.
האם כדי להפיק תמונות מקצועיות יש צורך בציוד מתקדם? ובכן, כמובן שמצלמת מקצועית טובה, DSLR או מצלמה נטולת מראה (Mirrorless), נחוצה כדי להתקדם בתחום הצילום, וגום ציוד משלים כמו עדשות, פלאשים וכדומה לא יזיק. העניין הוא, שכיום ניתן לצלם תמונות באיכות גבוהה מאוד גם בסרטפונים (לינק לפוסט צילום בסמארטפון), ולכן זה לא העניין הכי משמעותי כאן. אז מה כן? ניסיון וטכניקה. כישרון הוא גם פקטור – אבל בלי אימון וניסיון, גם הכישרון הגדול ביותר לא סוחב מים. וטכניקה? בואו נלמד כמה טכניקות שישפרו משמעותית את האופן בו אתם מצלמים.

הכנה לקורס צילום למתחילים

צלמו פריימים מלאים.

פעמים רבות אנחנו מצלמים תמונה יפה של הילדים משחקים יחד, וכשמסתכלים עליה בהמשך לא מבינים למה היא לא יצאה כמו שציפינו – הילדים לא בולטים מספיק ונבלעים ברקע. אחת הסיבות היא כנראה כי לא מילאנו את הפריים. אחת הטעויות הגדולות של צלמים מתחילים היא הרצון לכלול כמה שיותר פרטים מהרקע בתמונה. זה גורם לכך שהתמונה תהיה מלאה בהפרעות חזותיות שמסיטות את תשומת הלב מנושא התמונה. בתמונת הילדים משחקים למשל, נמצא גם פח בקצה המגרש, מכוניות חונות ומתקני משחקים. פלא שהילדים נעלמים תחת העומס החזותי הזה?
ההפתרון לכך הוא פשוט – זום אין. התקרבו לנושא התמונה ודאגו שהוא ימלא את הפריים כמה שיותר. זה רלוונטי לכל תמונה בה תרצו לצלם רק נושא אחד, בלי קשר לסביבתו – צילום פורטרטים, אנשים, מוצרים ועוד. הכלל הזה פחות מתאים כשאתם רוצים לצלם תמונות סביבתיות,שיראו את המצולם בתוך סביבתו הטבעית. כדי להשיג זום אין, אם אתם משתמשים במצלמה מקצועית – פשוט הגדילו את הזום, דרך הזום המובנה או עדשות מתאימות. אם אתם מצלמים דרך הסמארטפון, זיכרו כי אין לו זום אופטי, לכן עדיף להתקרב פיזית לאוביקט הצילום, וגם לחתוך את החלקים המיותרים בעריכה.

לאור יש חשיבות עליונה לתמונה שלכם.

אור הוא הדבר הראשון עליו אתם צריכים לחשוב לפני שניגשים לצילום תמונה – מהו מיקום האור ביחס לאוביקט הצילום, וכיצד להשתמש בו בצורה מיטבית. אחד הפקטורים העיקריים המפרידים בין תמונות מקצועיות לצילום חובבני הוא השימוש באור, וטעויות נפוצות של מתחילים הן צילום בתאורה לא נכונה או בשעה הלא נכונה של היום. מבחינת שימוש בתאורה נכונה, לפני הצילום בדקו את המיקום ואת האור על האובייקט. האם האור צידי, קדמי, אחורי? האם האור מחמיא לאובייקט, או מאיר דברים מאחרוו או מלפניו? ניתן לשחק עם מקור האור ועם מיקום המצולם עד שתגיעו לאור הרצוי.
השעה הנכונה קשורה לכיוון האור. באמצע היום, השמש זורחת באמצע השמיים והאור שלה חזק מאוד, מה שיוצר ניגודיות גבוהה בין הצבעים הכהים לבהירים ופוגע במאזן הצבע. תמונות כאלה יטו לצאת מטושטשות, פרטים קטנים יעלמו ואפילו נראה איזורים שחורים. לכן לצלמים מתחילים כדאי להימנע מצילום תחת שמש חזקה. אם כן, מהן השעות הטובות לצילום באור טבעי? כדאי לתכנן לצלם בשעת הזהב – כשעה לפני שקיעת השמש, ושעה לאחר זריחת השמש. בשעות אלה השמש נמוכה בשמיים והאור שלה רך ומלטף, עם איכות זהובה. אם תצלמו את רוב התמונות בשעות האלה – תתחילו לראות הבדל משמעותי באיכותן. במידה והיום מעונן, תוכלו לצלם גם בשעות הצהריים המוקדמות. זאת מכיוון שהעננים מפזרים ומרככים את אור השמש. קיימות דרכים ואמצעים לנטרל את האור החזק כך שתוכלו לצלם גם באמצע היום, עליהן תוכלו לשמוע בקורס צילום למתקדמים.

פתחו סגנון משלכם

כשמסתכלים על תמונות של צלמים מפורסמים, רואים כי לכל אחד מהן סגנון מובחן. הסגנון הזה הוא מה שגורם לתמונות לבלוט, ובו זמנית, משייך אותן לצלם מסוים. איך בעצם מפתחים את הסגנון הזה? ראשית, תתחילו להסתכל וללמוד כמה שיותר על צילום – בבלוגים, תערוכות, כתבות, מה שיוצא לכם. ככל שתכירו יותר צלמים וסוגי צילום, תתחילו לזהות סגנונות ותראו למה אתם מתחברים יותר ופחות. בקורס צילום מתקדם תכירו עבודות של צלמים מפורסמים מהעולם וזה יכול לתת לכם כיוון ראשוני. שנית, סגנון מובחן ניתן להקנות על ידי שינוי או הוספה של פקטור מסוים לצילום, למשל – צילום באור ספציפי, בניית קומפוזיציות דומות, ואפילו עריכה מסוימת של התמונות לאחר הצילום.

אל תפסיקו לצלם

הפקטור החשוב ביותר לדעתנו הוא ניסיון ולמידה. ככל שתצלמו יותר, וככל שתלמדו יותר ותנסו להיחשף לעולם הצילום – התמונות שלכם ישתפרו. קורסי צילום הם דרך נפלאה להיחשף לטכניקות מתקדמות, וגם ללמוד ולהכיר עוד את טובי הצלמים.
אם כבר השתתפתם בקורס צילום למתחילים – אתם כבר יודעים כמה ערך הוא נותן. אם אתם אוטודידקטיים ועד היום שייפתם לבד את כישורי הצילום שלכם – זו ההזדמנות שלכם לקבל את החומר מסודר ונגיש ולהעלות את הצילום שלכם לרמה אחרת. קורס צילום גם יבהיר לכם אם אתם רוצים לקחת את התחביב ברצינות ולהפוך לצלמים מקצועיים. בקורס המתקדם תעמיקו בנושאים כמו קומפוזיציה, שימוש נכון באור וצל, תאורה וחשיפה ועוד. בנוסף תכירו כלי עריכה מתקדמים שיסייעו לכם לשפר את איכות התמונות. בקורס תיחשפו לקשר בין צילום לאמנות ותקשורת, תכירו סגנונות צילום ואמנים שונים. והכי חשוב, תחדדו את יכולת הביטוי האישית שלכם, המבט והסגנון האישי. אנחנו מחכים לכם.

נתראה בפוסט הבא. 

פוסטים אחרונים