קורס צילום למתחילים

בית » קורס צילום למתחילים

בין אם אתם צלמים חובבים בתחילת דרככם, ובין אם רכשתם מצלמה חדשה ורוצים להתקדם מעבר לצילום במצב אוטומטי, אצלנו תלמדו איך מצלמים אחרת ומבינים את משמעותו של כל פרמטר צילומי. בקורס תלמדו לצלם ברמה גבוהה, להביא לידי ביטוי את היכולות הטכניות המתקדמות של המצלמה, ותמצאו את הטון האישי שלכם לצילום והנצחת רגעים מרגשים ומקומות מעניינים.

ליצירת קשר

הנושאים הנלמדים בקורס צילום למתחילים

מפגש 1 - מפגש עיוני חלק א': היכרות עם הנושאים הנלמדים.

כבר בשיעור הראשון נתחיל להכיר את המצלמה שברשותנו ואת המושגים הטכניים. נלמד על מבנה המצלמה, מדידת אור וחשיפה לאור, איזון לבן, סוגי מצלמות וסוגי עדשות. נדבר גם על הצמצם, ועל יצירת עומק שדה מלא וסלקטיבי, ותרומתו המשמעותית לבניית קומפוזיציה בצילום.

מפגש 2 - מפגש עיוני חלק ב': יסודות האור ומאפייניו.

נלמד על הקובץ הדיגיטלי, יחסי גומלין, מדידת האור, כיצד בונים תמונה בצורה נכונה, מהי קומפוזיציה וכיצד ניישם אותה בצילומים השונים.

מפגש 3 - יוצאים לשטח: התבוננות וראייה צילומית.

במפגש זה ניישם את העקרונות והיסודות שלמדנו עד כה מתוך הבנה כי פעולת הצילום מתחילה בעין הצלם. נתמודד לראשונה עם צילום ידני, הכולל את יישום הדברים שנלמדו בכיתה, הבנת דרכי הצילום, ושליטה ידנית מלאה במצלמה. התלמידים יתבקשו ליצור צילומים בעלי אופי אמנותי ולא תיעודי. נתנסה בזוויות מיוחדות, תאורה ועומק שדה.

מפגש 4 - מפגש עיוני: ביקורת עבודות, התבוננות וניתוח משותף של עבודות התלמידים

לאחר ביקורת העבודות, ינעבור הכנה לצילום טבע וטבע דומם, הכולל את בניית הפריים, קומפוזיציה, זוויות צילום, פרספקטיבה ורקע.

מפגש 5 - מפגש מעשי: צילום בטבע.

נצלם את הצמחייה והעצים המשנים את צבעם בהתאם לעונות השנה. נעסוק בתורת הצבע, ונלמד כדי להשתמש בצבע כאחד האלמנטים החזקים בשפת הצילום. נלמד על כיווני תאורה שונים וטקסטורות שונות, ונתנסה בצילום מאקרו, בדגש על חשיפה נכונה.

מפגש 6 - מפגש עיוני: ביקורת עבודות, והכנה לצילום פורטרטים

גם בצילום מקצועי וגם בצילום פרטי, הצלם נדרש פעמים רבות לצילום פורטקטים. מהו פורטרט מוצלח? צילום בו מצליח הצלם להעביר לתמונה את הרגש, ההבעה והאנרגיה של המצולם. נבחן באמצעות טכניקות שונות איך לשפר את הפורטרטים שאנו מצלמים, תוך הסתכלות על אמני הדיוקן המפורסמים בעולם. נלמד גם על השימוש בפלאש בצילום פורטרט.

מפגש 7 - מפגש מעשי צילום פורטרטים - צילום ביחסי תאורה משתנים, יחסי צלם מצולם

נתעד את רגעי חייו של אדם, ונלמד כיצד מצלמים פורטרט. נכיר את סוגי הפורטרט השונים. המשתתפים ילמדו להכיר את ההבדלים בין פורטרטים נסתרים, בהם המצולמים מתנהגים באופן טבעי, ובין פורטרטים גלויים, בהם המצולמים מודעים למצלמה. נדבר על צילום פורטרט ביחסי תאורה משתנים, ונרחיב על איזון לבן (White Balance).

מפגש 8 - מפגש עיוני: ביקורת עבודות, התבוננות וניתוח משותף של עבודות התלמידים.

נחזור על טכניקות ומושגים בסיסיים ונעבור הרצאת הכנה בנושא צילום רחוב.

מפגש 9 - מפגש מעשי: צילום רחוב

מפגש שכולו צבעים, ריחות והמולת שוק. תוך שימת לב להתרחשויות ברחוב ותשומת לב לפרטים הקטנים, נלמד איך לתפוס את הרגע המכריע לצילום. בסיור נתמקד גם בצילומי תקריב של הסחורה בשוק, וצילום מזון דינאמי.

מפגש 10 - ביקורת עבודות והכנה לצילום לילה.

נלמד על חשיפות ארוכות, ועל שילוב של תאורה קיימתו/או מבזק (פלאש).

מפגש 11 - מפגש מעשי: צילום לילה עירוני.

נצלם את יופייה של העיר בלילה, בדגש על האור. נשים לב לזוויות שונות, אור מלאכותי, התמודדות עם האור העירוני בלילה עם ובלי פלאש, צילום בתנועה, חשיפות ארוכות וצביעה באור.

מפגש 12 – מפגש סיכום

נתחיל במשוב וביקורת על צילומי הלילה של השיעור הקודם ונקבל כלים לשיפור. לאחר מכן נעבור על כל הנושאים שלמדנו ודרכים להמשך התפתחות אישית של כל צלם. לקראת סוף השיעור תהיה חלוקת תעודות סיום.

למי מתאים הקורס? למתחילים שרוצים להתחיל לצלם

מה תכל'ס נלמד בקורס:

נלמד את פעולת המחשבה הקודמת לצילום עצמו, ואת שפת הצילום – תכונות המצלמה, הבנה של אור וצבע, עדשות שונות ותכונותיהן, בניית קומפוזיציה, סוגי תאורה שונים וגישות שונות לצילום. נתנסה במגוון נושאי צילום – צילום לילה, צילום בתנועה, צילום פורטרט, טבע ונוף אורבני. נקדיש זמן גם לצלמים המובילים בעולם המשפיעים על עולם הצילום כיום.

את החומר התיאורטי נלמד דרך צפייה והתבוננות בעבודותיהם של מגוון צלמים, תוך התייחסות למושגים טכניים והסברים. החומר מועבר בליווי מצגות עם דוגמאות. במהלך הקורס נצא לסיורי צילום, במהלכם ניישם בשטח את התיאוריה שלמדנו בכיתה, תוך התייחסות לנושא המצולם. לאחר כל סיור, נקיים ביקורת עבודות שתתנהל כדיון פתוח, בו נבדוק ונתייחס לצד הטכני, הנושא המצולם והקשר ביניהם

את הקורס תוכלו ללמוד בפריסה רחבה – קורסים של פוקוס מתקיימים בירושלים, תל אביב, רחובות וחיפה. 

 

פרטים חשובים
משך קורס צילום למתחילים:

12 מפגשים, מתוכם 5 מפגשים מעשיים בשטח

מחיר:
2100 ש"ח.
מס' המשתתפים: 12 איש
איזה ציוד צילום נדרש?

לצורך השתתפות בקורס הצילום יש לוודא כי ברשותכם מצלמה עם אפשרות לשליטה ידנית. מומלץ לוודא מראש מול צוות פוקוס את תאימות הציוד לקורס. בנוסף, במידה ואתם מתלבטים בנוגע לקניית מצלמה חדשה, אתם מוזמנים ליצור קשר – נשמח לייעץ ולהכווין.
אם אין לכם מצלמה, ניתן לשכור מאתנו מצלמה במחיר סמלי לכל תקופת הקורס.

חשוב שתדעו מה עוד תקבלו
חומר כתוב

התלמידים יקבלו את סיכומי השיעורים כקובץ דיגיטלי (PDF). לכן אין צורך להסתמך על הזיכרון או לסכם את הדברים במהלך השיעור. הסיכומים ישמשו ככלי אינפורמטיבי להכנה לפני שיעור או כחזרה על החומר הנלמד.

השלמת שיעורים

 אנחנו נותנים אחריות מלאה על הקורס.
תלמיד שהחסיר מפגש או רוצה לחזור עליו יוכל להשלימו בקורס הבא, כמובן שללא תשלום נוסף. המטרה שלנו היא שכל אחד ואחת יצאו מהקורס כאשר הם שולטים ברזי הצילום ומבינים את החומר שנלמד במהלך הקורס.

למידה עם יחס אישי

למידה עם יחס אישי – אנחנו שמים לנו למטרה לתת לכל תלמיד יחס אישי מתוך ידיעה והבנה שלכל אחד ואחת קצב התקדמות שונה. בנוסף למפגשים השבועיים, אנו נמצאים בקשר תמידי עם התלמידים באמצעות המייל והטלפון

ליצירת קשר